Home - Nieuws - VoIP-markt binnen twee jaar verviervoudigd
04-04-2017

VoIP-markt binnen twee jaar verviervoudigd


In Nederland is de omzet van zakelijke VoIP-diensten vier keer zo groot geworden tussen 2014 en 2016. De totale omzet van telecomdiensten steeg tot ongeveer veertig miljoen euro. De verwachting van ABN Amro is dat de omzet 30% per jaar toeneemt. De bank geeft aan dat bedrijven ook vaker kiezen voor VoIP-toepassingen.
 
VoIP staat voor Voice over IP: het bellen via een internet- of dataverbinding. Bedrijven gebruiken VoIP niet alleen voor telefoneren, maar ook voor Skype for Business en unified communications. Dit laatste is een combinatie van e-mail, instant messaging en webconferencing. Er zijn daarnaast ook platformen waar organisaties hun IP-telefoons koppelen aan ERP- of CRM-systemen, zodat VoIP is gekoppeld met voorraad- of klantinformatie. Een medewerker kan op die manier tijdens het telefoongesprek eenvoudig voorraadgegevens vinden of klantgegevens opzoeken en bijwerken.

Kostendaling

In het begin betaalden VoIP-gebruikers het aantal belminuten en het aantal telefoons waarmee de VoIP-dienst werd gebruikt. Het verdienmodel verschuift inmiddels naar betalen voor het maximaal aantal gelijktijdige VoIP-verbindingen en een onbeperkt aantal werkplekken. Hiermee vervallen vaste abonnementskosten en de vaste kosten per werkplek, wat zorgt voor dalende kosten per werkplek. Er zijn al afnemers met meer dan 100 medewerkers die naar een andere optie kijken. Hierbij betalen organisaties niet per werkplek, maar voor het gebruik van de VoIP-lijnen, aldus ABN Amro.

Goede prijs of liever service? Beide!

Organisaties hechten meer waarde aan beveiliging en de fysieke locatie van de VoIP-omgevingen wanneer zij voor een aanbieder kiezen. Daarnaast besteden zowel gebruikers als aanbieders aandacht aan veiligheid en privacy. Aanbieders van VoIP-diensten gaan op verschillende manieren te werk. Grote aanbieders concurreren op prijs en kleine aanbieders kiezen voor service, kwaliteit en flexibiliteit. Bij Voipshop.nl bieden we naast service, kwaliteit en flexibiliteit óók een goede prijs. Het beste van beide werelden.

Verwachtingen voor de telecommarkt

ABN Amro stelt dat door de groei van VoIP-telefonie blijvend omzet verloren gaat. De totale omzet van de telecommarkt daalde namelijk met 9,5% (zo’n 73 miljoen euro), terwijl de VoIP-omzet steeg en het aantal zakelijke aansluitingen vrijwel gelijk bleef. De verwachting is dat Cloud-gebaseerde aanbieders meer terrein winnen binnen de markt. ‘Traditionele telecomaanbieders moéten wel mee, want de ouderwetse bedrijfstelefooncentrale bestaat over tien jaar niet meer.’

Gaat uw organisatie met de telecom-ontwikkelingen mee?

Wordt binnen uw organisatie al via VoIP gebeld of gaat het telefoonverkeer nog via de oude analoge telefoonlijn? Wil uw organisatie over naar VoIP, maar ontvangt u graag eerst informatie of een advies? Neem dan eens contact op met een van de specialisten van Voipshop.nl via 030 669 1225 of info@voipshop.nl. Zoekt u liever zelf een goede oplossing uit, dan heeft u bij ons keuze uit een ruim assortiment met onder andere bekabelde VoIP-telefoons en draadloze VoIP-telefoons.




Service

Contact

Bestelproces

Algemene informatie